رابی باخ رئیس سابق بخش سرگرمی و دستگاه‌های مایکروسافت اظهار می‌کند :

در روزهای اولی که ایده‌ی خلق ایکس باکس مطرح شده بود، مایکروسافت نمی‌خواست تمام پروسه‌ی طراحی، ساخت و جنبه‌های دیگر آن را تنهایی انجام دهد. چون کاری بود که ما بلد نبودیم و به فکرمان رسید که برای چنین کاری به‌دنبال پیدا کردن شرکایی برای خود باشیم. با سگا صحبت کردیم؛ بعد سراغ نینتندو رفتیم. آن‌ها در زمینه‌ی کنسول و گیم حرفی برای گفتن داشتند و از ما خیلی سرتر بودند. شروع به مذاکره کردیم و احتمالا انتظار واکنشی را که از طرف نینتندو دریافت کردیم، داشتیم؛ چراکه مایکروسافت چیز زیادی برای پیشنهاد به نینتندو نداشت.

نهایتا تصمیم گرفتیم خودمان سخت‌افزار تولید کنیم که به‌نوعی آخرین گزینه‌ی ما بود ما آن زمان تولید کننده‌ی سخت‌افزار نبودیم. به همین خاطر این برای ما ماموریتی بسیار مهم به شمار می‎‌رفت. اولین کسانی که به ما گفتند باید سخت‌افزار خودمان را تولید کنیم، ناشران ترد پارتی بودندمانند شرکت‌های الترونیک آرتز، اکتیویژن. آن‌ها می‌خواستند یکی پیدا شود که بتواند با سونی و نینتندو رقابت کند؛ چراکه وجود یک شرکت سوم در بازار به نفع آن‌ها بود.

نویسنده سارا نجاتی
انتشار در
دسته بندی خبر
بازدید 70

نظرات

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه